עוד לקוחות מתלוננים על "קינג פון" ברשת

יום שלישי, 15 במרץ 2016

למה אני מצטער שקניתי בגו-מובייל

הרבה זמן לא עידכנתי את הבלוג. את ה-S3 החדש שלי (שבגללו פתחתי את הבלוג) שהחליף את ה-S3 שמת קניתי ב"גו מובייל", כמו גם את ה-LG G4 החדש שלי. עם המוניטין של "גו מובייל" חשבתי שבכך הסתיימה הסאגה של שירות לקוחות קלוקל, שכן מדובר ביבואן מקביל גדול, לא חנות קיקיונית. ובכן, מסתבר שטעיתי.

כמו בעיית ה-SUDDEN DEATH של ה-S3 בזמנו בו המכשיר פתאום מת עקב תקלה בייצור, מקרה דומה חזר על עצמו עם ה-LG G4, בדגמים מסויימים. הבעיה זכתה לכינוי BOOTLOOP ומה שקורה זה שלפתע, אחרי כמה חודשים של שימוש במכשיר, הוא נתקע, עושה ריסטארט, ואז אחרי כמה שניות עושה ריסטרט שוב ושוב מדי, בלי שום אפשרות להשתמש במכשיר. כלומר - המכשיר מת.

אין לי מזל כנראה, והבעיה הזו תקפה גם את המכשיר שלי לפני כשבועיים. כאמור, מכשיר LG G4 שנקנה בספטמבר 2015, כלומר בערך חצי שנה.

פניתי לגו מובייל עם המכשיר המת.

הסיפור חזר על עצמו.

גו-מובייל טענו שהתקלה הספציפית הזו אינה כלולה באחריות (איך בעיה מובנית במכשיר אינה כלולה באחריות? לטעמי, כל בעיה שמתרחשת בסמארטפון שלא קרתה באשמת המשתמש, כגון נפילה, התקנת מערכת הפעלה לא חוקית, וכו' - צריכה להיות מכוסה באחריות. אם היא לא - אני מצטער לומר - האחריות של גו-מובייל לא שווה את הנייר שהיא מודפסת עליו).

בנוסף, גו מובייל טענו שהאחריות היא אחריות יצרן בלבד. לא ברורה לי הטענה הזו במקרה הזה שכן הבעיה הזו היא בבירור בעיית יצרן. הרי LG בעצמה הודתה שמדובר בתקלת ייצור והסכימה לתקן את כל המכשירים התקולים.

הדבר היחיד שאני יכול להגיד לטובת גו-מובייל זה שלפחות הם לא ניסו לטעון שהפלתי את המכשיר, והציעו לי "לתקן" את המכשיר תמורת 590 שקלים (התיקון דורש החלפת לוח אם שעולה יותר). 

בלית ברירה הסכמתי לשלם את הסכום (אני לא יכול להיות בלי סמארטפון הרי, והם יודעים את זה). שימו לב שמדובר בסכום גדול עבור סמארטפון שעולה כיום 1600 שקל (בזמנו עלה 2400).

הם החליפו את הלוח אם ללוח אם מקורי של רונלייט (היבואן הרשמי) עם אחריות של שנה עליו.


מה המסקנה?

כן, גו-מובייל לא גרועים ברמה של קינג פון אבל עדיין, תופעה שחוזרת על עצמה אצל יבואנים מקבילים, שאם לא משתלם להם לתקן את המכשיר (כמו בבעיות הדורשות החלפת לוח האם כולו), הם פשוט מתנערים מאחריות.

למה אני צריך לשלם אחרי חצי שנה, שוב, רבע מהסכום שעלה המכשיר רק כדי שימשיך לעבוד? האם זו אשמתי ש-LG פישלו עם המכשיר? והרי בדיוק בשביל זה קיים המושג "אחריות".

לא, האשמה היחידה שלי היא שקניתי בגו-מובייל ולא ביבואן הרשמי (לפי מה שהבנתי מי שקנה מראש אצל רונלייט והלך אליהם קיבל תיקון ללא עלות).

אני עדיין שוקל לתבוע את "גו מובייל" כמו שתבעתי את "קינג פון". אני משוכנע שאזכה.

מה אתם אומרים?

האם אתם יכולים לתת לי סיבה לקנות את הפלאפון הבא שלי אצל גו-מובייל או דומיו אחרי שנפלתי פעמיים באי-כיבוד אחריות מצד יבואנים "מקבילים"?

יבואנים/חנויות: אם אתם לא יכולים לקחת אחריות על מה שאתם מוכרים, בגלל סיבות כאלה ואחרות - אל תמכרו בכלל.





תגובה 1:

  1. היי,
    אני נמצא במצב מאוד דומה לשלך אל מול גו מובייל. אשמח לדעת איך אוכל ליצור איתך קשר.

    תודה רבה.

    השבמחק