עוד לקוחות מתלוננים על "קינג פון" ברשת

יום ראשון, 3 במרץ 2013

מכשיר חדש או "מחודש"? יחי ההבדל הקטן

עדכון 5.3.2013: מספר שעות לאחר פרסום הפוסט הזה "קינג פון" כנראה קראו והגיבו מהר: הם עדכנו את האתר שלהם וכעת בסעיף לגבי "האם המכשירים חדשים או מחודשים" הם הוסיפו הסתייגות.

צילום האתר לפני העדכון:

האתר כפי שהוא עכשיו: (סימנתי באדום את התוספת).

(ניתן לראות גירסאות ישנות של אתרים דרך האתר http://web.archive.org.
את האתר של קינג פון לפני השינוי מצאתי כאן: http://web.archive.org/web/20130119031537/http://www.kingphone.co.il/?view=pages&id=1849)


אגב בפוסט הבא שיפורסם בקרוב מאד אני אראה לכם תוצאות של המעבדה הרשמית של סמסונג בארץ שמוכיחה שהתקלה במכשיר שלי לא נבעה מנפילה או מנזק אחר שנגרם ע"י הלקוח (כלומר על ידי).

להלן הפוסט המקורי:

באתר שלהם "קינג פון" טוענים שהם מוכרים "רק מכשירים חדשים" (ציטוט: כל המכשירים הנמכרים ברשת קינגפון הינם חדשים!). מה זה מכשיר חדש? בעולם (וגם בחנויות נורמליות בארץ) מקובל שמכשיר חדש הוא מכשיר באריזה הרמטית שלא נפתחה כלל.

אני נזכר שלפני 8 חודשים כשבאתי לקנות את הגלקסי 3 ה"חדש" שלי המוכר בחנות הוציא קופסא פתוחה מראש. בתמימותי לא חשדתי שיש פה משהו מוזר. 

מעבר מהיר על הביקורות של החנות באתר "זאפ" מראה שאני לא היחיד שנתקל בתופעה הזאת של מכשירים "ספק חדשים ספק משומשים": לקוחות מתלוננים ש'קינג פון' ניסו למכור להם מכשירים שבמקרה הטוב לא נראו חדשים ובמקרה הגרוע .... יודעים מה תקראו בעצמכם:

1. "בתאריך 18.6.12 רכשתי בחנות קינגפון מכשיר samsung galaxy y. המכשיר נמכר עם חוברת הוראות בגרמנית בלבד. יום למחרת כאשר נכנסתי במכשיר להודעות, ראיתי שקיימת הודעה בשפה הגרמנית שהתקבלה בתאריך 28.4.12. ההודעה הייתה שמורה בזכרון של המכשיר ולא בכרטיס sd (שאותו רכשתי בנפרד במועד מאוחר יותר).כמו כן נמצאה שיחה יוצאת מאותו התאריך (28.4.012). כלומר נעשה שימוש במכשיר לפני שהוא נמכר לי וזאת בניגוד להצהרה שהרשת מוכרת מכשירים חדשים בלבד.קישור.

2. "בהתחלה קיבלתי מכשיר בצבע לבן, כאשר בבירור ניתן היה לראות שאני לא הראשון שמקבל אותו (מלוכלך מאחורה וכו').לאחר שביקשתי להחליף, קיבלתי מכשיר שחור, שנראה חדש. (למרות שהציעו לי גם מכשיר אחר, עם רום של סלקום, כולל מדבקה של סלקום מאחור, שגם הוא היה נראה משומש לחלוטין - איני יודע אם באמת היה משומש, אני רק מציין איך הוא היה נראה חיצונית)"   - קישור.

אז מה קורה כאן?

המכשיר שהיה לי לפני הגלקסי 3 שלי הוא גלקסי S1, אבל אותו קניתי בחנות אחרת (אומגה פון).  אבל אחותי כן קנתה את הגלקסי S1 שלה ב"קינג פון" (זה היה כשהם עוד היו ממוקמים בתל אביב). שאלתי אותה אם היא זוכרת אם האריזה של המכשיר הייתה סגורה או פתוחה בזמן הקנייה.

לא רק שהיא הייתה פתוחה, אחותי גם חושדת ש"קינג פון" לא הביאו לה את המטען המקורי (של סמסונג) עם המכשיר אלא מטען מזוייף. מדוע החשד? כי כשהיא הגיעה הביתה וניסתה לטעון אותו היא שמה לב שמסך המגע "משתולל" כל עוד המכשיר מחובר דרך המטען לחשמל. היא כמובן פנתה לחנות לאחר כמה ימים והמוכר ברוב טובו הסכים להחליף לה את המטען במטען "חדש" - לא מקורי מן הסתם... (אגב, גם המטען הזה לא עבד!  ובסוף היא התייאשה מהחנות ונאלצה להזמין מטען חלופי דרך האינטרט).

אפשר אולי לטעון שבהיותם "יבואן מקביל" הם נאלצים להחליף את המטענים שבאים מכל מיני ארצות ושאולי לא מתאימים לישראל. אבל גם אם כן, אפשר וצריך לפתוח את האריזה מול הלקוח ולעדכן אותו בכל מיני "החלפות" שמתבצעות בתוכן האריזה (והאם זה יותר מדי לבקש מטען מקורי או לפחות איכותי שעובד?)

לסיכום, אם אתם הולכים בכל זאת לעשות את הטעות  הזאת (לדעתי) של לקנות בחנות הזו שנקראת "קינג פון" (או כל חנות אחרת של פלאפונים לצורך העניין) אני מציע לכם לפחות לשים לב ל-2 דברים:

  1. להתעקש לקבל מכשיר חדש באריזה אטומה ולדרוש לראות מול העיניים שלכם את הפתיחה. (אגב, ברוב החנויות  לא יסכימו לפתוח את המכשיר עד שתקנו אותו, ובצדק - כי אז זה כבר לא נחשב מכשיר חדש והם לא יוכלו לאחר מכן למכור אותו ככזה!).
    ו-
  2. לשים לב שהמטען שבאריזה לא מוחלף בזריזות ידיים ע"י המוכר בחנות במטען "חלופי". ואם כן, לדרוש לפחות מטען מקורי של החברה. אין שום סיבה שתקבלו מטען מזוייף בשקל בעוד החנות זוכה לשמור את המטען המקורי והאיכותי לעצמה.
- עדכון 7.3.2013 -
קורא הפנה את תשומת ליבי לכתבה שהתפרסמה ממש היום ב-The Marker: כך תקנו סמארטפון זול ולא מזויף.
הקטע הבא מהכתבה מחזק את מה שכתבתי לגבי התעקשות לקבל מכשיר באריזה סגורה:











תגובה 1:

  1. ישנה דרך לבדוק אם במכשיר שלך נעשה שימוש ..צריך לחפש בגוגל ..זה דרך איזה ADW LAUNCHER שנותן לך סוג של ווידג'ט עם גישה למקום . באותו מקום כתוב מספר של שעות פעולה קודמות ואז תדע אם משהו לפניך הפעיל אותו מאז שיצא מן המפעל ולכמה זמן .

    אבל לא הבנתי איך הגעת לזה שהמכשיר שלך מלכתחילה היה משומש , הרי הם יכולים לטעון שהם פשוט רכשו אותו בגרמניה , לך תוכיח שלא .

    השבמחק