יום רביעי, 20 בפברואר 2013

חושבים לקנות סמארטפון ב"קינג פון" בז'בוטינסקי? חשבו שנית.

מסתבר שב"קינג פון" תעודת האחריות לא שווה את הדף שעליו היא מודפסת לפעמים.

אחרי 8 חודשים מכשיר גלקסי S3 (חדש) שקניתי בחנות "קינג פון תקשורת" ברח' ז'בוטינסקי 112 ברמת גן התקלקל, שבק חיים ומת. ככה פתאום. הייתי די מבואס, אבל לא דאגתי יותר מדי -הרי יש לי אחריות לא? 


המחירים של הסמארטפונים (במיוחד של דגמים חדשים שזה הרגע יצאו), פשוט מכעיסים. לכן, הפיתוי הוא גדול לא לקנות  מכשיר מחברות הסלולר או מהיבואן הרשמי אלא מחנות פרטית. אבל מסתבר שיש בעיות רבות גם בחנויות פרטיות. בבלוג זה אני אספר על החוויה שלי כלקוח שקנה סמארטפון במיטב כספו וגילה רק כשהוא התקלקל שהחנות המוכרת מתנערת מהאחריות שהיא סיפקה.

לפני כן חשוב לי לציין כי כל הרשום בבלוג זה נכתב על דעתי הפרטית בלבד. אני לא חברה מתחרה של "קינג פון" (יש הרבה כאלה) ואני לא עובד של חברת סלולר כזו או אחרת ולצורך העניין, אני גם לא עובד של סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בארץ. אפילו אין לי מניות אצל סמסונג. 

הסיפור הוא הרבה יותר פשוט מזה:

אני בחור רגיל, לקוח פרטי, שקנה סמארטפון חדש ויקר (galaxy s3) ב-25.6.2012 בחנות "קינג פון", מכשיר שלפתע הפסיק לעבוד ביום חמישי שעבר (14.2.2013).

זה קרה פתאום, בשימוש פשוט. הוא עבד מצויין דקה אחת. לאחר כמה דקות באתי להדליק את המסך ו-כלום. הוא לא נדלק. החלפת הבטרייה לא עזרה. המכשיר מאז לא נטען ולא נדלק בשום צורה שהיא.

לא צרבתי שום CUSTOM ROM, לא ניסיתי לפרוץ את המכשיר. לא טבלתי אותו במים והוא לא נפל.  במשך 8 חודשים שמרתי על המכשיר בצורה יוצאת מן הכלל כולל שימוש בקייס מסוג FLIP שמוריד קצת מהנוחות אבל בכ"ז השתמשתי בו ב-99% מהזמן כי רציתי לשמור על המכשיר היקר שרכשתי במיטב כספי.

המכשיר עלה לי 3300 שקלים!

לא דאגתי יותר מדי, הרי הייתה בידי אחריות ל-12 חודשים, חתומה ע"י "קינג פון תקשורת". אני מכוסה. לקחתי את המכשיר בשמחה לחנות קינג פון, בטוח שהוא יתוקן  תוך שבוע לכל היותר (כפי שמצויין בכתב האחריות) ושאם מקסימום מדובר ב-TOTAL LOSS - יסופק לי מכשיר חדש (גם זה כתוב באחריות).

אבל נחשו מה?

לאחר ארבעה ימים (התקשרתי בכל יום כדי לוודא מה מצב התיקון ובכל פעם אמרו לי שהמכשיר עדיין לא נבדק. על זה אני לא מתלונן - זה בסדר - יש להם הרי שבוע) בחור נחמד בשם דויד - אחד מהצמד שמכרו לי את המכשיר - אומר לי ש"כן המכשיר נבדק, לא הצלחנו לתקן אותו, תבוא לקחת אותו".

"סליחה?" שאלתי, "אז מה עושים? הרי המכשיר באחריות !"

דויד לא התבלבל וענה "כן, לגבי זה, האחריות לא תקפה על המכשיר שלך."

"מה? למה??

"אני לא זוכר בדיוק מה הטכנאי אמר לי, תבוא מחר, בכל מקרה אתה צריך לבוא לקחת את המכשיר, והוא יסביר לך בדיוק למה האחריות לא תקפה".

אם לומר את האמת לא הייתי כ"כ מופתע. אולי בגלל שבימים האחרונים קראתי את הביקורות הרבות באתר ZAP על החנות הזו.
מעניין שאת הביקורות בזאפ על החנות "קינג פון" אפשר לחלק ל-2 סוגים:

1. האנשים שכתבו ביקורת טובה ומרוצים מהחנות.
2. אנשים מעוצבנים מאד.

נשמע כאילו הדיעות חלוקות לגבי החנות, כמו בכל דבר, לא?
אז זהו שלא. אם קוראים את הביקורות קצת יותר בעיון אפשר לגלות שרוב האנשים שכתבו ביקורת חיובית על החנות הם לקוחות שרק קנו את המכשיר שלהם וקיבלו שירות אדיב ומסור (גם אני הייתי אחד כזה לפני 8 חודשים, וגם אני התרשמתי לטובה) מצד המוכרים.

ומה לגבי האנשים המעוצבנים מאד? אלו שדירגו את רמת השירות כנמוכה ביותר? כאן מסתבר שרוב האנשים (שרשמו ביקורת שלילית) לא כתבו אותה על חווית הקנייה אלא בד"כ על החוויה שבאה כשהם ניסו לקבל שירות על המכשיר שלהם שנקנה בחנות, בדרך כלל במסגרת האחריות. התלונה העיקרית היא שהחברה מתנערת מאחריות בכל דרך אפשרית.

(אני לא אומר שבכל המקרים הלקוח צודק אבל אם תעיינו כמוני קצת בביקורות על קינגפון בזאפ תראו שכמעט שאין ביקורת חיובית לגבי השירות שניתן ע"י החנות במקרים שהמכשיר התקלקל והלקוח נזקק למימוש האחריות).

מה קורה הלאה? אני עדיין לא יודע, אבל יש לי תחושה שהולך להיות מעניין. עדיין לא לקחתי את המכשיר ולא זכיתי עדיין לשמוע את ההסבר של הטכנאי של החנות למה מכשיר שהתקלקל פתאום ושהם לא הצליחו לתקן לא נמצא במסגרת האחריות שלהם. אני בטוח שזה יהיה הסבר "משכנע". 

אני אעדכן כאן בפוסט הבא על ההתפתחויות.


5 תגובות:

  1. גם אני רכשתי סמארטפון בחנות "קינג פון תקשורת"... ואני בהחלט מסכים שהשירות שלהם גרוע ביותר! תעודת האחריות שלהם לא שווה כלום, הם יעשו הכל כדי לא לתקן את המכשיר שהתקלקל! זה סיוט להתנהל מולם!
    הנה הסיפור שלי...

    כבר 135 ימים בשבי
    [*נא לשתף!]
    ---------------------------------------

    אני ממתין לתיקון סמארטפון במשך 135 ימים (נכון לתאריך 21/2/2013)! כן כן, 135 ימים של תסכול!

    הכל התחיל בתאריך 3/6/2012...
    רכשתי מכשיר מסוג HTC One X על סך 2,930 ש"ח בחנות 'קינג פון תקשורת' (רמת גן).
    בתאריך 10/10/2012 (130 ימים לאחר הרכישה) מסרתי את המכשיר לתיקון (במסגרת האחריות) לאותה חנות. כלומר, המכשיר נרכש בתחילת חודש יוני, ונעשה בו שימוש במשך ארבעה חודשים בלבד!

    במהלך תקופת השימוש, לא נגרם כל נזק למכשיר- הן מבחינת חומרה והן מבחינת תוכנה. פתאום, במהלך חודש אוקטובר החלה תקלה מוזרה במכשיר- התצוגה (על גביי המסך) היתה "קופאת" כל מס' שעות. התקלה הלכה והחמירה מיום ליום, עד כדי כך שהמכשיר נכבה לאחר כל שימוש קצר.

    כאשר מסרתי את המכשיר לתיקון, נאמר לי כי התיקון יקח בערך שבוע, ושיתקשרו אליי ויעדכנו אותי לגביי מצב התיקון.
    בנוסף לכך, המוכר בחנות נתן לי מכשיר 'נוקיה' חלופי מיושן (ככל הנראה- בן 5 שנים לפחות), בתור פתרון זמני.

    כל מס' ימים התקשרתי אל החנות כדי לוודא שתהליך התיקון הסתיים, אך בכל פעם קיבלתי תירוץ אחר. חשוב לציין כי לאורך כל התהליך- הם מעולם לא יצרו איתי קשר.
    בנוסף לכך, כאשר דרשתי סמארטפון כתחליף זמני- הם סירבו לכך בטענה "אין לנו סמארטפון לתת לך", והתעקשו להשאיר אותי עם מכשיר מיושן וזול עד שתהליך התיקון יסתיים.
    במילים אחרות- אנשי 'קינג פון' התחמקו ממתן שירות.

    מדובר על המתנה של ארבעה חודשים וחצי לתיקון מכשיר סלולרי! אתם מכירים מישהו שהמתין לתיקון במשך ארבעה וחצי חודשים???!
    משך תקופת התיקון עוקפת את משך התקופה שהמכשיר היה ברשותי! אני עדיין ממתין והספירה עוד נמשכת!
    מעולם לא נתקלתי בזלזול לקוח ברמה כזו!
    אני ממש מרגיש חסר אונים! בבקשה עזרו לי!
    *אשמח אם תשתפו את הסיפור הזה
    -------------------------------------------------------------------------------

    אני זקוק לעזרתכם
    תודה מראש
    דורון ברייר
    https://www.facebook.com/doron.brayer

    השבמחק
  2. הי דורון, תודה על התגובה שלך (פירסמתי לינק לדף שלך גם בלינקים בראש הבלוג). עדיין לא הספקתי לפרסם פוסט עדכון בבלוג אבל היום התקשרתי לקינג פון שוב והם אמרו שהסיבה שהמכשיר לא באחריות היא שהוא "נפל נפילה חזקה ונסדק". תירוץ עלוב, כי קודם כל אני יודע שהמכשיר מעולם לא נפל. ושנית, כי זה לא מסביר למה הם אמרו שהם לא מסוגלים בכלל לתקן את המכשיר (אפילו לא בתשלום). למזלי לפני המסירה של המכשיר צילמתי אותו מכל כיוון כך שיהיה מעניין להשוות את הצילומים האלה ל"סדקים" שהטכנאי שלהם מדבר עליהם (הצילומים הם חלק מהראיות שאני הולך להציג בתביעות קטנות).

    השבמחק
  3. קינג פון החנות הכי בזויה בארץ אוסף של רמאים נוכלים ואנשים די מטומטמים אם יותר לי להוסיף. הם שניים רק לKSP \ אייבורי שהם ברמה מעל . אשמתך היא שקנית מהחברה הגזלנית הזאת.

    השבמחק
  4. הי

    תאמינו או לא, קינגפון הפסיקו לתת אחריות למכשירים שנרכשו לפני יותר מחודש.
    לטענתם, קינגפון שינו בעלים. הם מפנים אותך לבעלים הקודם.
    עונה תקליט של אדם פרטי בשם ישראל.
    נכון לרגע זה, עדיין לא ענו בטלפון.

    השבמחק
  5. אייל, האם הצלחת בסוף להשיג את הבעלים הקודם (סל.נאוו) ?

    השבמחק